הוועדה לענייני החברה הערבית התכנסה: "החברה הערבית פצועה"

איתי גדסי 1 Comment on הוועדה לענייני החברה הערבית התכנסה: "החברה הערבית פצועה"

הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית התנסה לראשונה | יו"ר הוועדה עבאס: "נחזור ונדגיש את הצורך שיביא לפיוס בין שני העמים. אנו דוגלים בחזון מוגדר שנותן תקווה לכל היושבים בארץ הקודש, חזון של שלום בטחון הדדי שותפות וסבלנות בין העמים"

ח"כ מנסור עבאס צילום: דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית התנסה היום (שני) לראשונה. יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, ח"כ מנסור עבאס, פתח את הישיבה הראשונה של הוועדה ואמר כי ביום רגיל היה מתחיל ישירות מהאתגרים ובעיות החברה הערבית, בראשן מיגור הפשיעה, הסדרת היישובים הלא מוכרים, מצוקת הקרקעות, התכנון החסר, הייצוג החסר בשירות המדינה, מצב מערכת החינוך והרווחה ועוד ועוד.

"בשבועות האחרונים אנחנו מוצאים עצמנו מתמודדים עם השלכות של הבעיות, מספר העצורים, פגיעה בביטחון האישי של אזרחים רבים, ערבים ויהודים". עוד הוא הוסיף כי ישנו גל של הסתה וציין את דברי השר לשעבר משה יעלון, לפיהם אם ישראל לא הייתה חזרה הערבים היו טובחים ביהודים. עוד הוא הזכיר את "השימוש בכוח לא מידתי במסגד אל אקצא בימי הרמאדן, חסימת מתפללים וכוונה לפנות עשרות משפחות בשיח ג'ראח בירושלים".

עוד הזכיר ח"כ עבאס את דברי המפכ"ל, כי חבר כנסת אחד הבעיר את האזור.

ח"כ מנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

עבאס: "יש למצוא את נקודת איזון בין זהות לאומית ואזרחית ולכן, בכל פעם אנו מוצאים עצמנו במובן מסוים קרבן לכל הסלמה ולכל התפתחות במיוחד בתחום הצבאי. נחזור ונדגיש את הצורך שיביא לפיוס בין שני העמים. אנו דוגלים בחזון מוגדר שנותן תקווה לכל היושבים בארץ הקודש, חזון של שלום בטחון הדדי שותפות וסבלנות בין העמים".

חה"כ איבתיסאם מראענה אמרה כי החברה הערבית-פלסטינית צריכה להוכיח את נאמנותה שוב ושוב והגיע הזמן שזה יפתר סופית. מראענה: "החברה הערבית נאמנה, הערבים הם אזרחים ואזרחיות שוות. הם נושאים בנטל ככל אזרח. לא פחות מזה. יש מלחמה מדממת, לא בגלל משפחות הפשע והרציחות והיתומים שלא מטפלים בהם, החינוך קורס. זו חברה שמתמודדת עם אתגרים שהחברה הישראלית מתמודדת אינה מתמודדת איתם. ויש את המלחמה בחוץ".

"תפקיד הוועדה להיות אמיצה ואני קוראת לך, ד"ר מנסור עבאס, שנהיה אמיצות ואמיצים בהגדרת השיח בינינו. אי אפשר להדיר את הנשים מהשיח. אבקש שהשיח יהיה דו לשוני. זו מחויבות קריטית שלנו. שילוב נשים בעמדות כוח הוא קריטי. נלחם בגזענות באמצעות יישום שיח שיויוני ערכי מוסרי".

חה"כ עמיחי שיקלי אמר לחה"כ עבאס כי הקול שהוא מוביל הוא הקול שישרטט את עתיד היחסים, קול של כבוד הדדי. "לא דרשנו שערביי ישראל יהיו ציונים, אבל נבקש לשמוע קול פרגמטי, של כבוד. בהנהגה הערבית יש גם כאלה שממלאים תפקיד הרסני, לאומני, פלסטיני רדיקלי כמו אבו שחאדה וח"כ איימן עודא. חבר כנסת שקורא לצעירים להניף דגלי אויב, על חומות העיר זו לא קריאה שנשלים איתה".

ח"כ שיקלי הוסיף: "אנו יודעים מה משמעות הצעקות 'חייבר אל יהוד'. האירועים הקשים, שריפת ביכנ"ס, מעשי לינץ', הם אירועים חמורים. אי אפשר יהיה לשלב את החברה הערבית כשחלקים משמעותיים בציבור הזה הזדהו באופן מלא עם האויב. זה דבר בלתי נסבל".

"הוועדה צריכה להתייחס לנושאים קשים וגם לאכיפת החוק ואיסוף נשק בלתי חוקי. האכיפה צריכה להיות שוויונית. אנו יודעים מה קורה בנגב. מי שירוויח מזה הם צעירי החברה הערבית, שיפתח להם אופק להיות חלק אינטגרלי משגשג בחברה".



1 תגובות

מיין תגובות